Login Form

Upamti me

       
Top Panel

HOWEKO-Projekt

Koncepti više društvene vrijednosti

A+ R A-

Aktuelno istraživanje

Koncepti više društvene vrijednosti pojavljuju se upravo zbog svog višeg društvenog značaja u svim oblicima javne komunikacije poput javnih diskursa ali također i u svim vrstama reklama. U političkom kontekstu evociranje koncepata više društvene vrijednosti služi kako bi se javnosti predstavio odnos političkih subjekata prema tim vrijednostima te kako bi politički subjekti pokušali za zajedničke društvene vrijednosti nametnuti vlastite mentalne predstave u sklpu relevantnih društvenih tema. Time koncepti više društveni vrijednosti čine presudne elemente argumentacijskih obrazaca javne komunikacije.

Osim u javnim političkim diskursima, koncepti više društvene vrijednosti pojavljuju se i u reklamama i to čineći centralne elemente argumentacijskih obrazaca prilikom reklamiranja proizvoda ili usluga. Upravo iz toga razloga, lingvističkom analizom reklama otkrivamo zajedničke mentalne predstave društvenih vrijednosti koji su jezički, slikovno, tipografski ili na neki drugi način kodirani u reklamama.

Ukoliko se radi o komparativnom istraživanju u kojemu se ne primjeru reklama analiziraju koncept više društvene vrijednosti na dva jezika u dva društva, za očekivati je da se dođe do spoznaje o kulturno uvjetovanim razlikama između dvije jezičke zajednice: u ovom slučaju njemačke i bosanskohercegovačke jezičke zajednice. Ovaj projekat upravo ima za cilj da analizom reklama na njemačkom i na bosanskom jeziku dođe do spoznaja o relevantnim konceptima više društvene vrijednosti i razlika između njihovih mentalnih predstava. Ove razlike posmatramo u konačnici kao kulturno uvjetovane razlike između dvije jezičke zajednice koje na putu BiH kao EU moraju biti javno kritički propitane, diskutirane, usvojene ili s jasnim obrazloženjima odbačene uzimajući u obzir posljedice njihovog odbacivanja.